Razvijena tehnologija za izradu dijamanata pomoću CO2 iz atmosfere i kišnice

Očekuje se da će Sky Diamonds, kako je nazvana kompanija za proizvodnju dijamanata, u početku moći da proizvede oko 200 karata ekoloških dijamanta svakog meseca

02/11/2020 autorka: Jovana Stanković
0 izvor: The Guardian / Futurism

Osmišljen je način za pravljenje prvih dijamanata na svetu koji se izrađuju isključivo pomoću ugljen-dioksida iz atmosfere i kišnice, izjavio je za Gardijan osnivač kompanije za proizvodnju čiste energije Ecotricity Dejl Vins.

Tokom izrade dijamanata na tradicionalan način dolazi do zagađivanja životne sredine, a taj proces znatno utiče i na klimatske promene. Proizvodnja dijamanta od jednog karata može da podrazumeva iskopavanje 1000 tona kamena i zemlje, korišćenje 3890 litara vode, a tokom tog procesa emituje se oko 108 kilograma ugljen-dioksida. Pored toga, često se dešavalo i da izbiju sukobi zbog kontrole teritorija koje su bogate ovim dragim kamenom.

Ecotricity ističe da se nada da navedeni negativani uticaji mogu da se spreče korišćenjem metoda koji su razvili. Nova tehnologija za izradu dijamanata koristi ugljen-dioksid koji izvlačii direktno iz atmosfere i vodonik dobijen elektrolizom iz kišnice, kako bi se proizveo metan koji je ključni sastojak u sintetizaciji dijamanata. Rezultat je dijamant koji je po sastavu identičan onom koji je izvučen iz zemlje, a iz kompanije saopštavaju da će se u celom procesu koristiti isključivo obnovljiva energija.

KLIMA101 NEDELJNI NEWSLETTER

Očekuje se da će Sky Diamonds, kako je nazvana kompanija za proizvodnju dijamanata, u početku moći da proizvede oko 200 karata ekoloških dijamanta svakog meseca, ali taj broj bi mogao da se poveća na 1000 mesečno u narednih godinu dana, objasnio je Dejl Vins.

Ukoliko bi ova ideja uspela, došlo bi do značajnog iskoraka u pogledu procesa izrade dijamanata, uz bitan doprinos ublažavanju klimatskih promena. Ipak, kako bi taj uticaj bio značajniji, potrebno je da se i drugi proizvođači dijamanata okrenu ovom, čistijem načinu proizvodnje i da potrošači promene preferencije u pogledu višeg vrednovanja „prirodnih” dijamanata. Da li će se to desiti, vreme će pokazati.

Komentari (0)

OSTAVI KOMENTAR