Laburistička partija želi da zabrani letove privatnim avionom

Putovanje privatnim avionom iz Britanije u kontinentalni deo Evrope proizvodi 7 puta više gasova sa efektom staklene bašte nego isto putovanje biznis klasom

06/11/2019 autorka: Jovana Nikolić
0 izvor: The Times

U okviru kampanje koju vodi uoči predstojećih izbora, britanska Laburistička partija saopštila je, kako prenosi The Times, da će se ukoliko pobedi zalagati za zabranu privatnih aviona koji koriste fosilna goriva.

Izbori se održavaju u decembru, a Gardijan prenosi da bi ukoliko ova stranka osvoji većinu, već 2025. godine mogla da se prekine praksa transporta ovakvim avionima. Laburisti bi se konsultovali sa industrijom o detaljnim rokovima kada je moguće potpuno preći sa aviona koji koriste fosilna goriva na one koji imaju električni pogon.

Povod za razmatranje zabrane bio je izveštaj koji je objavio The Commonwealth u kom se tvrdi da putovanje privatnim avionom iz Britanije u kontinentalni deo Evrope proizvodi 7 puta više gasova sa efektom staklene bašte nego isto putovanje biznis klasom. Ako poredimo ove letove sa putovanjem automobilom, privatni avioni su na godišnjem nivou odgovorni za emisije ekvivalentne onima koje proizvede 450.000 automobila.

U izveštaju na koji se laburisti pozivaju se tvrdi i da je između Britanije i država Evropske unije u 2018. godine bilo 128.000 letova privatnim avionima što čini 6 odsto od ukupnog broja svih britanskih letova. Pored toga, privatvnim avionima se putovalo 14.000 puta ka destinacijama van Evrope. U izveštaju su loše posledice ovakve prakse između ostalog ilustrovane primerom putovanja privatnim avionom na relaciji London-Njujork. Kako se u ovom izveštaju tvrdi, posledice jednog ovakvog leta su iste kao da vam je automobil neprestano uključen 4,5 godine. 

Grupa eksperata iz oblasti avio industrije Air Transport Action Group na svom sajtu navodi da od 42 milijarde tona ugljen-dioksida, koliko je proizvedeno ljudskim aktivnostima u 2018. godini, 895 miliona tona potiče od avionskog saobraćaja. Ova vrsta transporta emituje 12 odsto ukupne količine ugljen-dioksida koja se oslobađa u saobraćaju.

Komentari (0)

OSTAVI KOMENTAR