Unilever stavlja informacije o emisijama na svaki od svojih 70 000 proizvoda

Ova mera je deo napora da kompanija postane ugljenično neutralna do 2039. godine

15/06/2020 autorka: Jovana Nikolić
0 izvor: Reuters, Bloomberg, The Guardian

Jedna od najvećih svetskih kompanija za proizvodnju robe široke potrošnje, Unilever, čije se sedište nalazi u Londonu i Roterdamu, najavila je osnivanje novog fonda iz kog će se finansirati aktivnosti koje umanjuju ili svode na minimum uticaj na klimu.

U planu je i da svaki od 70.000 proizvoda ove kompanije na svojoj etiketi sadrži informacije o tome koliko je gasova sa efektom staklene bašte emitovano tokom njegove proizvodnje i distribucije

Kompanija koja je poznata po proizvodnji hrane, pića, kozmetike i sredstava za čišćenje, a čiji se proizvodi prodaju širom sveta, u ovaj fond će uložiti oko milijardu evra, kako prenose svetski mediji. Novac iz fonda će se u narednoj deceniji ulagati u pošumljavanje, očuvanje voda i sekvestraciju, odnosno uklanjanje, ugljen-dioksida iz atmosfere.

KLIMA101 NEDELJNI NEWSLETTER

Ovi koraci su deo napora da Unilever ispuni jedan ambiciozan cilj, a to je da smanji emisiju gasova sa efektom staklene bašte tako da do 2039. godine postigne neto nulte emisije od proizvodnje i distribucije svojih proizvoda. Treuntno kompanija emituje godišnje oko 100 miliona metričkih tona ugljen-dioksida.

Kako prenosi Gardijan, Unilever se obavezao i da u roku od tri godine njen lanac snabdevanja bude takav da ne zavisi od krčenja šuma, a sirovine koje se najčešće dobijaju na takav način su palmino ulje, kakao, papir, čaj i soja. Za detaljno praćenje lanca snabdevanje koristiće satelitsko praćenje, gelociranje, blokčejn i druge digitalne tehnologije. 

Komentari (0)

OSTAVI KOMENTAR