Gardijan ukida reklame proizvođaća fosilnih goriva

Kompanija Tesla Motors dostigla vrednost od 100 milijardi dolara i prestigla Volkswagen na drugom mestu najvrednijih kompanija u auto industriji

30/01/2020 autorka: Jovana Nikolić
0 izvor: The Guardian

Jedan od najvećih svetskih dnevnih listova, Gardijan, najavio je da više neće prihvatati reklame naftnih i gasnih kompanija, kao i drugih firmi koje su primarno uključene u proizvodnju fosilnih goriva. Ovakve reklame čitaoci neće moći da vide u štampanom izdanju, na aplikacijama i Gardijanovom sajtu koji je jedan od najposećenijih na engleskom jeziku.

Kako uredništvo Gardijana navodi, trenutno oko jedan odsto finansija ovog lista čine sredstva koja se mogu povezati sa proizvodnjom fosilnih goriva. Na zabranu ovakve vrste reklama odličili su se jer smatraju da je to jedan od načina da se odgovori na globalno zagrevanje, koje su ocenili kao najvažniji izazov našeg doba. Gardijan je ujedno i prva velika svetska novinska kuća koja je napravila ovakav korak.

Čitavu akciju, zaposleni u Gardijanu vide kao deo napora da se smanji ugljenični otisak i da se poboljša i poveća obim izveštavanja o klimatskoj krizi. Inače, ovo je izraz koji u ovom listu koriste češće nego „klimatske promene” kako bi ukazali na ozbiljnost i urgentnost situacije u kojoj se planeta nalazi. 

Novom odlukom o zabrani reklama, biće odbijena finansiranja i nekih od najvećih zagađivača na svetu, a urednici napominju da su svesni da čitaoci očekuju da se ne zaustave na ovome. Kako u svom saopštenju navode, čitaoci bi verovatno želeli da ne reklamiraju nijedan proizvod koji povećava emisiju štetnih gasova, kao što je na primer atuomobil, ali ovako nešto još uvek nije moguće.

Postupak Gardijana hvale mnoge ekološke nevladine organizacije, a Mel Evans iz Greenpeace kaže da se naftne i gasne kompanije danas zajedno sa duvanskim nalaze među onima koje ugrožavaju zdravlje ljudi i dobrobit svih na planeti. 

Komentari (0)

OSTAVI KOMENTAR