fbpx
Loading...

Google objavio da je nadoknadio sve svoje emisije CO2 od osnivanja kompanije

Autorka: Jovana Stanković Izvor: Google Datum: 16.09.2020.

Kompanija Google objavila je da je nadoknadila onoliko ugljenika koliko je i emitovala od osnivanja 1998. godine, a cilj je da do 2030. Google koristi isključivo električnu energiju dobijenu iz obnovljivih izvora, kao i da svaka akcija koja se preduzme na njihovim servisima, poput slanja mejla ili pretraživanja, bude napajana čistom energijom.

Pored toga, oni će investirati i u nove tehnologije koje će omogućiti prelazak na niskougljeničnu privredu, a i izloženi planovi će otvoriti oko 20.000 novih „zelenih“ radnih mesta, ne samo u Americi nego i u drugim delovima sveta.

Google je, inače, još 2007. godine postao ugljenično neutralna kompanija. To su postigli tako što su povećali udeo obnovljivih izvora u svojoj potrošnji energije, postavili solarne panele na svoje objekte i počeli da koriste hibridne automobile, dok su ostatak emisija koje nisu uspeli da eliminišu nadoknadili kroz carbon offset aktivnosti, poput sadnje drveća.

Od 2017. Google postiže još jedan klimatski cilj, izjednačava svu svoju energetsku potrošnju kupovinom struje proizvedene pomoću obnovljivih izvora. Tako, iako svih 100 % električne energije koju je Google zaista potrošio nije došlo iz „zelenih“ izvora, kompanija svojim dobavljačima plaća dodatno kako bi nadoknadila razliku i proizvela dodatnu čistu struju tamo gde to moguće.

Kakvi su planovi ostalih tehnoloških kompanija?

U poslednje vreme, mnoge kompanije su odlučile da naprave planove kako bi smanjile emisije gasova sa efektom staklene bašte i okrenule se obnovljivim izvorima energije.

Facebook je u izveštaju za 2019. godinu naveo da je ova kompanija smanjila emisije gasova sa efektom staklene bašte za 59 % u odnosu na 2017. Takođe, istaknuto je da je čak 86 % energije u poslovanju dobijeno iz obnovljivih izvora.

Najavili su i svoj sledeći cilj: da se do kraja ove godine u potpunosti prebace na obnovljive izvore energije, nakon čega do 2030. godine treba da ostvare neto-nulte emisije u celom lancu poslovanja, računajući i dobavljače i korisnike.

Pre njih, Microsoft je objavio plan da do 2030. godine postane ugljenično neutralan, a da će do 2050. nadoknaditi sve svoje dosadašnje emisije gasova sa efektom staklene bašte. 

U julu je i kompanija Apple objavila da će za deset godina postati ugljenično neutralna, ne misleći samo na proces proizvodnje, već i na upotrebu svojih proizvoda. Apple će zasaditi

Ne propusti članke i zanimljivosti o klimatskim promenama koje svakodnevno objavljujemo na našim društvenim mrežama.

Najnoviji tekstovi

Kategorije

Moglo bi da te zanima i…

Najnoviji tekstovi

Kategorije

Cilj sajta Klima101 jeste podizanje svesti i edukacija stanovništva našeg jezičkog područja o uzrocima, posledicama i opasnostima koje prete od klimatskih promena, kao i načinima rešavanja ovog problema.
SAZNAJ VIŠE
2020-09-17T13:10:51+00:00